Előretörnek a villanyautók Európában
A tisztán elektromos hajtásláncú személyautók európai piaca egy év alatt közel 70 százalékkal nőtt.
A tisztán elektromos hajtásláncú személyautók európai piaca egy év alatt közel 70 százalékkal nőtt.
Emlékeznek még Szalacsi Sándor tételmondatára, miszerint a szerkezet „a vízbűl veszi ki az oxigént”? Megfordítva ugyan, de lényegében ilyen elven működik a Hyundai Nexo, a márka futurisztikus, üzemanyagcellás autója. Kipróbáltuk.
Ha belegondolunk elsőre nem is biztos, hogy olyan jól hangzik egy lebomló autó, de a mai világban a fenntarthatóság az egyik legfontosabb varázsige, ez a jármű pedig tökéletesen megfelel ennek az elvárásnak.
Hosszú távon a földgázas vagy elektromos kamionoké lehet a jövő a Shell tanulmánya szerint.
Nem is kérdés, hogy benzinnel és gázolajjal működő motorok kora lejárt, a környezetünk érdekében új alternatívák után kell néznünk. Nos, az elmúlt években ezt több tervező is megtette, az eredmény pedig időnként elég komikusra sikeredik.
Néha érdekes dolgok kerülnek le egy tervezőasztalról. A Ford például olyan autón gondolkodott, ami a környékén élőket biztosan elpusztította volna.
500 kilométert képes egy töltéssel megtenni a Toyota hidrogénes autója az FCV Concept, amely 2015-ben érhet a sorozatgyártású modellé. A kocsit olyan forradalminak tartják mint anno a hibridek közt a Toyota Prius volt.
Átadták az első ökobuszt Zalaegerszegen, a helyi járatként közlekedő autóbusz üzemanyaga a Zalavíz Zrt. zalaegerszegi szennyvíztisztító telepén, szennyvíziszapból előállított biometán.
Összeütközött egy személyautóval az alternatív hajtású járművek felvonulásra tartó autó. A felvonulást az Árpád hídon rendezték a jubileumi, X. Autómentes Hétvége alkalmából.
Amerikai kutatók az aligátorokat szemelték ki arra, hogy bioüzemanyagot készítsenek: zsírjukból állítólag gazdaságosan lehet hajtóanyagot nyerni.
Egy brit mérnök fejlesztette ki azt a szélerővel hajtott járművet, amellyel sikerült megdöntenie a kategória sebességrekordját és átlépnie a 200 km/h-s lélektani határt.